Iglo Marketing Stage Utrecht

Iglo is één van de meest populaire en vertrouwde foodmerken in Europa en Kapitein Iglo is een zeer herkenbaar icoon. Iglo maakt tegenwoordig onderdeel uit van Nomad Foods Europe, de grootste fabrikant van diepvriesproducten in Europa. Daardoor heeft Iglo Nederland de wendbaarheid en dynamiek van een lokale onderneming, gevestigd in Utrecht, maar heeft het de ondersteuning en kansen van een internationale groep.

Verantwoordelijkheden & werkzaamheden

Binnen het marketing team zijn de activiteiten zeer divers, waardoor je een brede ervaring op kan doen. Als marketing stagiaire liggen jou verantwoordelijkheden vooral bij de volgende projecten:

All-round ondersteuning

In deze dynamische omgeving ondersteun je de Brand Managers op complexe projecten, waar jij de kans krijgt om volledig mee te lopen en kennis op te doen (b.v.: TV campagne, consumenten onderzoek etc). Deze kennis kun je direct in de praktijk brengen in de vele zelfstandige projecten waarin jij als een spin in het web zal acteren, en schakelt met diverse stakeholders (b.v. PR activiteiten, ontwikkelen van print advertenties etc.).

Digital Branding 

Hierbij kun je denken aan het opzetten en briefen van online campagnes, het organiseren van film-shoots en het verzinnen van nieuwe recepten. Je bent onder andere verantwoordelijk voor het up-to-date houden van de website en online channels als YouTube. Je bent actief met het ontwikkelen, implementeren en verder uitbouwen van de zichtbaarheid van ons merk online.

Product lanceringen

Bij Iglo zijn we volop aan het innoveren en introduceren voortdurend nieuwe producten. Jij ondersteunt het team en bent onder andere betrokken bij de herlanceringen en introducties, met focus op het verpakkingstraject. Hierbij kun je denken aan contact met R&D, fotograaf, designbureaus, het bewaken van timings en overleggen met logistiek.

Bovenstaande projecten en verantwoordelijkheden zullen worden verdeeld onder twee marketing stagiair(e)s.

Ben jij:

·         Een HBO of WO student in de laatste fase van je studie

·         Creatief maar ook analytisch sterk

·         Prestatie-gericht en kun je goed zelfstandig werken

·         Flexibel en kun je snel schakelen

·         Enthousiast en leergierig

·         Sterk geïnteresseerd in marketing en heb je een passie voor food

·         Sterk in zowel de Nederlandse als Engelse taal

·         Minimaal 6 maanden 40 uur per week beschikbaar vanaf januari/februari 2020

Kopieer de link voor de volledige stage: https://www.iglo.nl/over-ons/werken-bij/vacatures/marketing-internship