Stagiair Marketing Douwe Egberts Retail JDE

Beschrijving van het bedrijf

Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact. 

Informatie over de afdeling

Douwe Egberts Retail is de verkooporganisatie voor de merken Douwe Egberts, Kanis & Gunnink, Van Nelle, SENSEO®, L'OR en Pickwick gericht op het supermarktkanaal. Binnen deze unit zijn zo'n 70 professionals werkzaam.

Voor het marketingteam Douwe Egberts Retail zijn we per 7 januari 2019 en begin maart 2019 op zoek naar een stagiairs voor een periode van 6 maanden. Het betreft een meeloopstage voor Masterstudenten voor 5 dagen per week, eventueel in combinatie met afstuderen voor 1 dag per week (de begeleiding voor afstuderen is beperkt).

Functieomschrijving

Over Douwe Egberts

Als stagiair in ons marketingteam ondersteun je het gehele Douwe Egberts team door het zelfstandig managen van projecten, waarbij je verantwoordelijk bent voor het plan van aanpak, briefing van/samenwerking met bureaus, social media, interne afstemmingen (denk aan branderij, sales, shopper marketing, supply chain), timing en budget.

Projectvoorbeelden:

Algemene marketingondersteuning op het Douwe Egberts, Kanis & Gunnink en L’Or merk;
Business analyses & marktonderzoek, incl. het bijhouden van markt- en consumententrends;
Executie van marketingplannen (bijv. promoties, on-pack communicatie, online- campagnes en merkactivatie waaronder “Burendag”);
Beheren van de Douwe Egberts website en social media en ondersteuning bieden bij ontwikkeling van Douwe Egberts’ online-strategie;
Ondersteuning van brand management voor daily business;
Verpakkingswijzigingen, innovaties, activaties;
Ontwikkelen van communicatie-uitingen in diverse mediakanalen zoals print, online, mailings, sampling en POS-materiaal.

Kortom: een veelzijdige marketingstage waarin je ervaring kunt opdoen voor een functie als Junior Brand Manager. De exacte invulling van je werkzaamheden wordt in overleg afgestemd.

Functie-eisen

Jouw profiel

WO Master opleiding en affiniteit met marketing/sales (productontwikkeling, communicatie, activatie);
Ambitie om in Marketing (FMCG) te gaan werken;
Factbased – Goede analytische vaardigheden;
Idea creator – Innovatief, met oog voor trends;
Teamplayer – Connector in de organisatie;
Zelfstarter – Zelfstandig projecten starten en leiden;
Pragmatisch en resultaatgericht;
Ondernemend en proactief;
Goede sociale en communicatieve vaardigheden (Nederlands & Engels).

Extra informatie

We bieden

Voor deze stage geldt een standaard Jacobs Douwe Egberts vergoeding voor stagiairs/afstudeerders van €500,- per maand. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een WO instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Enthousiast?

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Laura Versluis, bereikbaar op +31 6 3166 1037. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je direct online reageren. We ontvangen graag je CV en motivatiebrief.

Solliciteren voor

Je kunt op deze stage reageren t/m 30 november 2018.